Activitat física

a.PNG

a

Exercicis

10trucs per ser gent gran més activa

1. Cada pas compta! El moviment és una oportunitat per fer salut i mantenir l’autonomia.
2. Manteniu-vos actius cada dia de tantes maneres com sigui possible, perquè això és bo per a la salut. Feu bricolatge, jardineria, etc. Pugeu escales i, si teniu bicicleta estàtica, utilitzeu-la.
3. Aneu a comprar caminant a un comerç proper. Si heu d’anar més lluny i agafeu l’autobús o el metro, baixeu una parada abans.
4. Gaudiu activament del vostre temps lliure amb activitats com la petanca, el tai-txi, les activitats aquàtiques i els diversos tipus de ball, com els de saló, els balls en línia o les sardanes.
5. Organitzeu-vos el temps per fer activitat física cada dia. Hauríeu de caminar diàriament, com a mínim, 30 minuts seguits, o bé 3 estones  de 10 minuts o fent 10.000 passes acumulades (podeu servir-vos d’un podòmetre).
6. Apunteu-vos a un grup de caminades. Quan quedeu amb amics o familiars per parlar, en lloc d’estar tota l’estona asseguts, camineu.
7. Col·laboreu com a voluntaris o participeu en algun grup  de la comunitat fent tasques actives.
8.Jugueu amb els vostres néts. Si els porteu caminant a l’escola, obtindreu beneficis tots plegats.
9. Quan mireu la televisió, aprofiteu els anuncis per fer pauses actives com aixecar-se, caminar o fer exercicis d’estirament de braços i cames.
10. Mentre parleu per telèfon a casa, estigueu dempeus  o passejant pel passadís.

Font: Generalitat de Catalunya. Canal Salut.